Week 8

22 oktober 2018

Een nieuwe week, precies op de helft van onze vier maanden en voor mij zit het bezoek erop!

Afgelopen week heb ik op stage veel gedaan aan school en ik heb al meer als de helft van mijn opdrachten af. Ook heb ik weer veel gepraat met de gedetineerden en ik merk dat ze ons vertrouwen en het leuk vinden om af en toe een praatje te maken met ons.

Afgelopen week was ook niet zon goede week voor sommige gedetineerden.. Zo zouden er eigenlijk vorige week twee gedetineerden vrij komen maar dit was echter niet het geval. Dit omdat ze bij de regering de papieren nog niet klaar hadden, nu moeten ze helaas nog een maand wachten. Ik zag veel teleurstelling in de gezichten van de gedetineerden. Dit natuurlijk omdat ze allebei al langer dan 10 jaar wachten om hun vrijheid weer terug te krijgen. Ook vind ik het heel slecht van de regering dat ze hun zaken niet op orde hebben en steeds smoesjes blijven verzinnen om de tijd voor de gedetineerden uit te stellen. Nu zullen ze waarschijnlijk volgende maand vrijkomen als de regering hun zaken wel op orde heeft. Als deze twee de instelling volgende maand verlaten zal er in december een nieuwe groep komen met 5 gedetineerden. Met deze groep zullen wij dan ongeveer nog 3 weken werken. Wel kort maar ook wel leuk om van deze 5 nieuwe gedetineerden nog een stukje mee te krijgen.

Ook staan er een aantal dingen leuke dingen in het vooruitzicht op stage. Zo gaan we 30 oktober een anderen instelling bezoeken waar jeugd met gedragsproblemen zitten. En hebben we 9 november een teambuilding activiteit met het leger.

Zo dit was het alweer voor deze week !

Ik spreek jullie volgende week

Ciao!