Week 12

21 november 2018

Week 12!

Een nieuw reisverhaaltje!

Deze week hebben alle vijf gedetineerden community work, hierdoor zijn ze de hele ochtend weg van het huis en helpen ze een organisatie met de straten schoonhouden. Het community work hoort bij een van de laatste stappen om te wennen aan hun leven met een fulltime baan.! Begin december zullen deze vijf gedetineerden aan hun baan beginnen( bij het zoeken of behouden van deze banen heeft de Rise Foundation hen natuurlijk geholpen. Omdat er plaats is voor 10 gedetineerden in het huis zullen er volgende week ook 5 nieuwe gedetineerden arriveren. Ik vind het interessant omdat we zo het hele traject van begin tot eind hebben kunnen zien. We hebben de gedetineerden hier zien aankomen, we zien dat gedetineerden langzaam de opbouw maken naar het normale leven met werken en we hebben gedetineerden in het einde van hun traject zien vertrekken die er helemaal klaar voor waren om weer hun leven op te pakken.

Verder ben ik zaterdag avond lekker uiteten geweest met Gillian en Iris en hun vriendjes die er toevallig een dag samen waren. Zondag ben ik op zoek gegaan naar dobbelcadeautjes. Want 5 december met sinterklaas gaan we dobbelen en lekker tapas eten!

Alleen heb ik zondag iets te veel geshopt voor mezelf en heb ik maar 1 dobbelcadeau gevonden.

Daarom heb ik gisteren nog even gekeken in Valletta en ik heb nu al mijn dobbelcadeaus compleet!!

Ook ben ik vanochtend weer gaan sporten, en ik probeer nu 2 a 3 keer per week te gaan. En dan hoop ik dat het meevalt met mijn conditie als ik terug kom, want ik heb weer zin om te gaan korfballen!!!

Dit was mijn weekje weer in Malta!!

Tot volgende week !

Groetjes,,