Week 10

7 november 2018

Hallo allemaal!!

Tijd voor een nieuwe reisblog!

Om eerlijk te zijn begin ik nu steeds meer af te tellen!  Dit omdat ik hier heel veel vrije tijd heb en omdat ik al heel lang in een vakantie gevoel hang. Ook is Malta een eiland met een hele andere cultuur en wat vandaag niet af is doen ze hier gewoon morgen. Ik mis dus steeds meer mijn drukke leven thuis. Maar ik probeer positief te blijven en nog veel te genieten van het rustige leven hier voordat ik weer na huis ga.

Donderdag avond hebben we een hele gezellig stapavond gehad. Eerst hebben we lekker thuis gegeten, wat spelletjes gedaan en daarna zijn we lekker gaan stappen in Paceville!

De dag daarna hadden we er wel een beetje last van en zijn we eerst een vet ontbijtje bij de Burgerking gaan halen! Daarna hebben we onze wekelijkse boodschapjes weer gedaan en zijn we op de bank geploft!

En ook hebben we leuk weekend gehad! Afgelopen zaterdag hebben we op stage een appeltaart gemaakt voor een van de gedetineerden die jarig was. Ook had een van de gedetineerden ons geholpen bij het bereiden van de appeltaart. We hebben de taart samen opgegeten met het personeel en de gedetineerden en de taart smaakte heerlijk!

Die avond hadden we met een klasgenoot afgesproken en zijn we lekker uiteten geweest. Daarna hebben we eerst haar appartement bezichtigd en daarna zijn we naar ons appartement gegaan. Hier hebben we nog gezellig wat gedronken en bijgekletst over al onze ervaringen hier.

Zondag hebben we een relax dag gehad en is hetzelfde klasgenootje nog een keer op bezoek geweest. Die avond hebben we lekker series gekeken en pizza besteld.

Afgelopen maandag hadden we met zijn 3e weer een stage dag! Wat bijna nooit meer voorkomt. Dit omdat we weer een activiteit op de planning hadden staan! We gingen het spel Jenga spelen met de gedetineerden. De insteek van het spel was het eerst nadenken voordat je iets doet. De gedetineerden vonden het leuk en de activiteit was geslaagd!

Gisteren hadden we een bezoek aan een instelling. De instelling is in Birkirkara en is een instelling voor daklozen. Maar ons bezoek had een beetje een aparte wending. We kregen een rondleiding door het huis en daarna werd er een poetsdoek in ons hand geduwd en was het de bedoeling dat we de schoonmaaksters gingen helpen poetsen. Dit vonden wij heel raar en vonden wij niet vanzelf sprekend als je een bedrijf bezoekt. Dit hebben we netjes uitgelegd en we zijn vertrokken. Daarna hebben we onze baas gebeld die het ook heel apart vond.

Diezelfde middag hebben we met zijn 3e ons eigen appartementje gepoetst!

Dit waren eigenlijk weer de belangrijkste dingen van afgelopen week die ik heb meegemaakt!

Tot volgende week!

Groetjes && tot over 42 dagen want dan ben ik weer thuis!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl