Week 2

4 september 2018 - Valletta, Malta

De tijd gaat heel snel in Malta! De tweede week is ook voorbij gevlogen! En ik heb het goed naar mijn zin zowel op stage als in mijn vrije tijd.

Deze week heb ik op mijn stage met een collega meegelopen die mij veel informatie heeft gegeven over het bedrijf en de doelgroep gedetineerden. Dit was heel veel informatie in een keer maar zeker heel interessant. Ook heb ik nu alle bewoners( gedetineerden) en collega's ontmoet. Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn stageadres en vind ik de doelgroep zeer interessant. Het enige nadeel is dat je als stagiaire weinig taken hebt. De bewoners moeten leren alles zelf te doen voor hun terugkeer in de maatschappij en het is niet de bedoeling dat je hen helpt bij hun taken.  Verder is het vooral veel praten met bewoners (wat zeker interessant is ) en mee lopen met collega's.

Ook hebben deze week nog twee vriendinnen uit Nederland geboekt om een bezoek te komen brengen aan Malta! Mijn ouders hebben een tijdje geleden al geboekt en ik kijk er echt naar uit om mijn vriendinnen en ouders hier te ontvangen.

Verder ben ik steeds meer gewend aan de omgeving en weet ik al hoe het zit met het openbaar vervoer, dichtstbijzijnde supermarkten etc.

Ook ben ik mijn Hobby's van thuis op aan het pakken! Zo ben ik al een keer gaan hardlopen en ik ga dit proberen bij te houden!

1. R.T.W.J. Roijmans:
    4 september 2018
    Ik kijk er ook zeker naar uit om bij jullie op bezoek te komen,ik ben heel benieuwd en heb er zin in!
    Gr.Mama